H&M X Helena Christensen i nyt co-lab

Udgivet den 30. januar 2020.

Danske Helena Christensen er mest kendt for at være foran kameraet. Men den verdenskendte supermodel har gennem flere år opbygget et imponerende repertoire som professionel fotograf. Hendes værker er blevet udstillet i både London, Amsterdam og New York og været med i toneangivende magasiner som Vogue og Harper’s Bazaar. Og nu kan du selv eje nogle af hendes fotografier. Helena Christensen samarbejder nemlig med H&M dette forår om en lille capsule-kollektion af T-shirts, sweatshirts og hættetrøjer, der alle centrerer sig om Helenas udtryksfulde fotografier af blomster.

”Vi er glade for at samarbejde med Helena Christensen. Hun er et sandt ikon med sit arbejde både foran og bag kameraet, til magasiner og parfumer samt velgørenhedsarbejde.
Helenas smukke fotografier af blomster, der indgår i dette samarbejde, ser fantastiske ud på kollektionen, hvis design er inspireret af 90’ernes streetwear – det er afslappet med kant,” fortæller Maria Östblom, Head of Womenswear design i H&M.

Kvinder Lyngby Storcenter Helena Christensen H&M

90’erne har domineret modebilledet de seneste sæsoner med en blanding af loose og kønsneutralt streetwear. En tendens der ser ud til at fortsætte hele vejen gennem 2020 nu også med et nyt take på årtiets ultra-skrabede minimalisme. Men for Helena handler den nye kollektion om meget mere end ”bare” mode og fotografikunst.

”Det har været en utrolig cool oplevelse at samarbejde med H&M, da jeg ikke blot har haft mulighed for at se mine fotografier komme til live i en kollektion, men også har haft mulighed for at se dem gennem linsen, da jeg skød kampagnebillederne. Jeg ville fange morgendagens generation, opmuntre dem til at være sig selv og lade deres personligheder skinne igennem,” fortæller Helena Christensen.

”Det har været en utrolig cool oplevelse at samarbejde med H&M, da jeg ikke blot har haft mulighed for at se mine fotografier komme til live i en kollektion, men også har haft mulighed for at se dem gennem linsen, da jeg skød kampagnebillederne. Jeg ville fange morgendagens generation, opmuntre dem til at være sig selv og lade deres personligheder skinne igennem,” fortæller Helena Christensen.

Kvinder Lyngby Storcenter Helena Christensen H&M 2

Den nye kollektion er tilgængelig i H&M-butikker og online fra d. 30. januar.

Priser fra 129,-
H&M

Få mere inspiration
Inspiration

Vælg det sporty vinterlook til fødderne